Külföldiként sem lehet lazázni: az autópályán bliccelők felét utolérik
A hazai szolgáltató külsős behajtócégeken keresztül elég eredményesen szedi be a pótdíjakat.
A hazai szolgáltató külsős behajtócégeken keresztül elég eredményesen szedi be a pótdíjakat.
Lassulásokra lehet számítani június 17-én, pénteken 18 órától június 18-án, szombaton éjfélig az értékesítési rendszerben. Vasárnap hajnalban két órára áll le a szolgáltatás.
Szünetel az e-matrica-értékesítés június 8-án, szerdán és június 12-én, vasárnap hajnal 1 és 3 óra között, a rendszer tervezett karbantartása miatt – erre hívta fel a figyelmet kedden a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
Megetette az autósokat a kormány tavaly, amikor az új megyematrica elfogadtatása érdekében azt sulykolta, nem kell többet fizetni. Hát a számok mást mutatnak: több mint tízmilliárd forint extra bevételt hozott tavaly a költségvetésnek az új sztrádamatricás rendszer. Az sem vált valóra, hogy a fővárosból a Balatonra igyekvők tömegével majd inkább 3-4-5 megyei matricával megússzák, és elhagyják az éves vagy a 10 napos vignettát. A havi matricákat felejtjük el inkább.
Az útdíjrendelet módosítása óta eltelt három hónapban a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. tapasztalatai szerint az autósok egyik leggyakoribb tévesztése az volt, hogy a fizetős útszakaszokon a januártól már D2-es kategóriába tartozó járművekre D1-es kategóriában váltottak e-matricát. Ez a szabályozás értelmében jogosulatlan úthasználatnak minősül, és pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után – hívta fel a figyelmet a NÚSZ.
Nagyon bejött a kormány számítása az új útdíjrendszert illetően. Az útdíjból származó bevétel és az eladott matricák száma is kétszer annyi, mint tavaly ilyenkor. Az új rendszerből származó tervezett többletbevételnek az ötöde két hét alatt összejött – derült ki a NÚSZ Zrt. adataiból.
Kérdés-válasz összeállítást tette közzé honlapján pénteken a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató. Ettől persze a rendszer még nem lett működőképesebb, mint január elsején.
A kormány szándéka szerint január elsejétől már csak autópálya-matricával lehet felhajtani az M0-s több szakaszára, számos települést elkerülő pályaszakaszára és a fővárosba bevezető autópályákra a városhatáron kívül, de még nem tudni, mikortól lehet megyei engedélyt vásárolni – írta a Magyar Nemzet.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. szigorította az e-matricák ellenőrzését, korábban minden nap éjfélig válthatták meg büntetlenül e-matricájukat azok, akik a fizetős útra kanyarodás előtt elfelejtettek fizetni az út használatáért.
Az e-útdíj megfizetésének ellenőrzése és a bírságolás pluszfeladat lett a rendőrök számára, ami a Független Rendőr Szakszervezet szerint elvonja őket a közterületi munkától. Az ORFK szerint ez nem igaz, hisz a rendőrök az ellenőrzést közterületen végzik. Mintegy 6,7 milliárd forint bírságot szabott ki a rendőrség az e-útdíj bevezetése óta az úthasználatért nem fizető fuvarozókra - derül ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) hvg.hu-nak küldött válaszában.
Januártól októberig 123,8 milliárd forint e-útdíjat fizettek be a fuvarozók, éves szinten 150 milliárdot várnak – közötle a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
A NAV és az útdíjfizetési hatóság között elektronikus kapcsolat van, így a gyanús szállítmányokat könnyedén nyomon követheti az adóhatóság.
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. néven működik november 1-től az Állami Autópályakezelő Zrt. A társaság hétfői közleménye szerint az ÁAK a Fővárosi Törvényszék Cégbíróság november 7-i bejegyzése alapján visszamenőleges hatállyal november 1-jétől folytatja tevékenységét az új névvel, és továbbra is országszerte 20 ügyfélszolgálati irodában várja ügyfeleit.